.

onsdag 26 mars 2008

VÅRA FISKEKOMPISAR


Genom åren har vi i Team Shine On bekantat oss med många duktiga och framförallt trevliga fiske bröder och systrar jag kommer att presentera några av dom när jag har lite tid över.

Först ut har vi den högst aktuella Harri Soulio. Harri är en av många medlemar i no smoking trolling team från Finland. Han äger en silver shark kabin med en Honda 90.
Vi träffade Harri i Simrishamn för några år sedan och har sedan dess haft regelbunden kontakt och ett antal fisketurer tillsammans när han varit på besök.
Jag har även blivit medbjuden till Finland för att fika vandringslax utanför Helsingfors tyvärr har jag aldrig kunnat följa med.
Han är en inbiten löjjfiskare och fikar inte med något annat. Det var även han som visade mig Salsa skallarna för första gången.

Man känner lätt igen Harri då han alltid släpar med sin sportdryckflaska, vad den innehåller får förbli ett mysterium.
på bilden har vi Harri med en 11.2 kg vänerlax tagen för några dagar sedan utanför Timmerdalsgrund.
Harri är fortfarande regerande Hauki Master.

Hoppas på snart återseende
Fredrik.

Inga kommentarer: